Ännu en dag har gått.

Hela dagen igår ägnades åt hejarop åt mannen som sakta men säkert får dit ny vattenpump och varmvattenberedare, naturligtvis saknades två små mickapärer som han måste iväg och köpa, vilket betydde - 2 timmars arbete. STÖN!!
Istället för att heja på mannen ägnade jag mig åt bondeliv på Facebook, hela min Farm Town farm blev ombyggd, tänk om jag skulle skaffa ett riktigt liv??
Lagade mat gjorde jag däremot, det blev köttgryta på bog med lök, vitlök, squasch, vin, buljong och en massa kryddor. Det fick puttra i över två timmar och sen i med grädde som fick reduceras ner, blev vansinnigt gott.

Satt dessutom och kollade barncyklar på nätet, en sådan ska nämligen lille barnbarnet Johannes få nu till helgen, det vågar jag skriva här för än kan han inte läsa, han blir bara 4 år. Däremot kan han alla bokstäver och siffror, för att inte tala om alla bilmärken, lille gullplutten min...

Idag har jag varit på IKEA och handlat till jobbet, våra tallrikar är slut och brödkniven jämt försvunnen så det var dags att skaffa lite nytt, själv handlade jag inget eftersom alla pengar f.n. finns i källaren i form av rör och annat nödvändigt.

Efteråt tog jag en lång promenad i permon och njöt av det fina vädret, känns nästan som sommar vilket är kul för det kändes inte som sommar i somras.

Middag blir köttfärsröra, vanlig som till pasta fast med grädde i, tillbehör blir nog stekta ägg och lite tomater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0